Kontakt

Välkommen till Muttes Allservice

På den här sidan finns ett kontaktformulär som du använder om du har frågor om något på hemsidan.

Längre ner på sidan finns alla uppgifter om företaget och allmänna köpvillkor.

 
 
 

Muttes AllService drivs som enskild firma och är godkänd för F-skatt.

 

Ägare Helmut Ohlsson

Västerby 7803

82158 Rengsjö

Mobil 070-258 26 37

Orgnr: 580122-7579

 

  1. BESTÄLLNINGSVILLKOR

Alla priser som visas på hemsidan är svenska kronor inklusive moms f.n. 25%.

Beställningar görs i första hand via e-post: order@muttes-allservice.se

Du kan även ringa in din beställning, 070-258 26 37.

Muttes AllService förbehåller sig rätten att neka beställningar med text som strider mot svensk lagstiftning.

Alla beställningar är bindande. Beställare/kund måste vara 18 år för att få handla. Vi levererar inom Sverige. Eventuell beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Muttes AllService lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

 

 

  1. BETALNING

I dagsläget har jag tre betalningsalternativ.

Du kan betala via mitt bankgiro, det tar ca 1-2 dagar innan betalningen är på kontot.

Med Swish blir betalningen omgående.

Kontant vid avhämtning på plats eller vid utkörning till kund.

Först när pengarna kommit fram behandlas beställningen.

Bankgironummer: 781-7372

Swish: 0705586237

 

 

  1. FRAKTKOSTNAD

Frakten betalas av kund. För att hålla en så låg fraktkostnad som möjligt kontrollerar jag vilket alternativ som är bäst för kunden, bussgods, postnord eller annan speditör.

Hemkörning till kund inom c:a 4 mil från Rengsjö.

 

  1. LEVERANS

Efter att beställningen är betald tillverkas ditt föremål. Alla slöjdföremål på hemsidan tillverkas för hand och har olika tillverkningstider.

Jag försöker hålla en leveranstid inom 10-15 vardagar. Ibland kan längre leveranstider förekomma, p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar på grund av oförutsedda händelser m.m. Jag hör av mig om leveranstiden blir onormalt lång. Ett bra tips är att vara ute i god tid med beställningen om du tänker ge bort något som t ex present.

Produktbilderna på hemsidan kan vara annorlunda mot verkligheten vad gäller färg och nyans beroende på datorskärmens inställning och upplösning.

 

 

  1. TRANSPORTSKADADE VAROR

Kontrollera din leverans när du hämtar ut den, synliga skador på emballaget anmäler du omgående till speditören. Om en vara skadats under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören.

 

 

  1. RETUR OCH REKLAMATION

Du som konsument har enligt distans- och hemförsäljningslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Detta gäller ej specialbeställda varor som innefattar namn och liknande. Returrätten gäller inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Detta förutsätter att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej skadad och i säljbart skick. Du får inte använda varan, men naturligtvis undersöka den varsamt. Varan skickas tillbaka i originalemballage eller motsvarande. Det ska klara av posthanteringen i postens terminaler och på transportband. Packa med omsorg och var noggrann, tänk på att du står för risken om produkten skadas vid retur. Du står själv för kostnaden för returfrakten. När jag mottagit och kontrollerat varan sätts pengarna tillbaka till av dig angivet konto.

Kontakta mig alltid via mejl eller telefon snarast vid retur och reklamation!

 

 

  1. PAKET SOM EJ HÄMTAS UT

Om Muttes AllService av någon anledning får tillbaka ett paket som inte hämtats ut och går i retur förbehåller Muttes AllService sig rätten att debitera kunden en avgift på 295 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader för frakt och returfrakt. Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Konsumenten är skyldig att lösa ut försändelsen för att därefter göra en retur av mottagen vara.

 

Om en vara från Muttes AllService skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis Postnord 020-23 22 21) dock senast inom 7 dagar.

 

  1. ÄGANDERÄTTSFÖRBEHÅLL

Alla varor förblir i Muttes AllService egendom tills dess full betalning erlagts.

 

 

 

  1. FORCE MAJURE

Muttes AllService skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.